0

District 9




Regissör: Neill Blomkamp

Skådespelare: Jed Brophy, Nick Blake m.flera


I dag såg jag District 9 och jag måste säga att jag blev nöjd över att ha sett filmen och jag måste också säga att jag är glad att människorna inte har klorna i aliens eller att aliens har klorna i oss människor.
Om du aliens finns, var dom finns?

Jag är rätt kräsen när det gäller science fiction filmer men erkänner att jag nöjd gick från bion i kväll i regnvädret.

Denna film får höga poäng från mig.

Filmen handlar om:

Det har gått över 20 år sedan utomjordingar anlände till jorden. Mänskligheten förberedde sig då på ett fientligt möte med överlägsen teknologi. Men ingenting skedde. Istället blev utomjordingarna kvar som flyktingar på jorden. Varelserna placerades i provisoriska hem i Sydafrikas District 9, allt medan jordens nationer debatterade deras fortsatta öde.

text: moviezine