1

Tisdag 10 februari 2009



Jaha i dag blir det bara ett vanligt dagboksinlägg.

Solen skiner och jag känner mig lugn och behaglig inombords. Vädret lockar mig att få ut
med kameran.
Det ligger frost på bilar och vi har runt 15- grader.
Vinterparken har öppnat för i år och det är mysigt att se all rörelse runt Storsjön. Många åker långfärdsskridskor och
många sitter med stolar man kan låna och bara njuter av solen. Andra går en promenad över isen eller så när
möjligheten finns att åka häst och släde så gör många det.

Kolbullar finns att köpa och  det är kul att se alla människor omkring sig.
Du kan även grilla egen korv över en eld som dom gjort i ordning.
Det är som om jag kommer till en annan plats för en stund fast det bara är några minuters gångpromenad
från mitt hem.

Nu när det varit så kallt under en längre tid så är det så att dom plogar upp en väg på isen mellan Vällviken och Sunne
för att färjan inte kan köra mellan platserna.
Så även plogas isen till en bilväg mellan Håkansta-Norderön och Isön-Norderön.
Det känns lite konstigt att åka bil över isen och möta annan bil och allt är som om det är så vanligt att åka på detta
sättet. Men vanligt är det för byborna och säkerligen även för dom som bott här uppe i Jämtland länge.
Själv tycker jag än så länge att det känns som man gör något man inte får göra...men det är min känsla det.

I morgon ska jag till ortopeden för att prata om operation på mina fötter eller snarare klippa av nervtrådar mellan
tårna. Sen lite senare har jag kiropraktorn.

Ja nu vet jag inte mer jag kan skriva om i detta inlägg...
1 Garbo:

Mmmmums! Kolbullar! smakade jag på jamtli en gång för längesen.

Men du det låter toppen att kunna bo som du,jag skulle inte ha nått emot det om jag fick ta med mig mitt jobb upp ;)

Tänk om man kunde bli självförsörjande ändå...



Lycka till m samtalet imorgon samt kiropraktorn.

Skulle så gärna vilja promenera över isen tillsammans med dig o mina hundar :)



/Kram min vän!