1

När hjärtat leker troll

Vad menar jag nu med "När härtat leker troll?"



Jag menar bara så enkelt att det är jobbigt när något händer med ens hjärtat och man kan inte söka hjälp för när hjälpen kommer så är det redan förbi. Och själv sitter man med frågor utan svar.

Jag opererades för Takykardi för ca 7 år sen eller om jag hellre skriver år 2001. När jag fick de sk. anfallen så slog hjärtat så fort så jag var nästan avsvimmad. Så hade jag haft sen mitt första barn var liten och det innebär att jag hade det sen jag var ca 24 år och ingen läkare trodde på min förklaring. För dom tog alltid EKG när jag inte hade detta anfall eller attack. Så det var ju inte konstigt att dom inte hittade något.

Jag kämpade för hjälp i många år men året 2001 kom och jag då 39 år gammal fick ett sån anfall/attack hemma och då hade jag turen att ena barnet var hemma samt min pojkvän.
Han ringde akuten och jag fick åka in direkt. Hjärtat slog då efter ca 30 minuter senare 230 slag i minuten.

Nu tog dom in mig på sjukhus och jag undersöktes på nytt och på det sättet att dom retade upp hjärtat för att jag skulle få anfallen/attackerna.
Takykardi sa dom, det är inte heller ovanligt att få det om man har giftstruma. Jag har ju fått diagnos Giftstruma och fått behandlingar för detta.

Jag opererades och det slog då vid sk. anfallen helt annorlunda och jag blev mer yr och kände som om jag inte fick syre upp till hjärnan.

Sen så året 2009 har jag fått konstiga känningar igen! Men dom kommer mer när jag skrattar/asgarvar och jag tappar luft också. Jag blir skakig och känner mig oerhört konstig.

Jag ringer vårdcentralen och hon sa att det bästa är att jag ringer akut nästa gång detta händer för att dom ska kunna kolla hjärta och puls när jag mår konstigt.

Jag brukar inte vara rädd för döden, men jag ska erkänna att jag är mer rädd när jag vet att jag kanske inte kan förklara mitt problem och därför också kommer få lida eller leva så här i många år igen.
1 Garbo:

Fan va jobbigt! Klart man blir rädd.

Bra att du går vidare med detta för om du nu är OP för Takykardi så kanske dom inser att dom bör kolla dig igen,så tycker i allafall jag.



Sköt om dig min vän/Kram

Ska gå o jobba nu,det e bara o skriv på mailen om du behöver mig/Kram igen