0

Tänk på katten!



Katter är söta när dom är små och vackra och söta och fina även som stora, men för många stannar upp i att ha katten bara som kattunge. Inte längre än så tyvärr!

Många kastrerar inte sina katter och då blir det otroligt massa kattungar överallt, en del lever ute i det fria och blir skygga och vi liknar såna länder där det är vanligt att katter är utsvultna och inte friska.

Många säljer katter för en liten peng och en del ger ormar kattungar som mat, en del för andra saker.
Sen ledsnar många för att katten blivit vuxen och då vill många ge bort sin katt.

Det är synd att veterinärerna är så dyra på kastreringar för vore det betydligt billigare eller kanske till och med gratis
så skulle vi inte ha så många katter tror jag.
Någonstans måste vi ju sätta stopp för all avling och folk som inte bryr sig om att kastrera. Jag menar för kattens skull!

Jag har två katter själv och jag vet att jag åtagit mig många år av att vårda, leka och ge kärlek till dom.

Så snälla folket! Tänk mer på katten.