0

Att få hand om sig själv med Pilates

Nu när nya året är här så har många gett ett nyårslöfte. Jag gav inga alls för jag vill inte känna press eller stress över det jag lovat. Men känner starten i min kropp att jag vaknat till liv och vill vårda och ta hand om mig på alla bästa sätt som går. Att tänka positivt när det är negativt är en svår övning men jag vet att jag lyckades förr.

Så nu börjar jag om igen, ny start på nytt liv år 2010.

Först ska jag bjuda min kropp på Pilates.



Wikipedia:

Pilates är en träningsform som skapades i början av 1900-talet av tysken Joseph Pilates. Han kallade själv träningsformen The Art of Contrology vilket syftar på vikten av precision och koncentration som ett sätt att kontrollera musklerna.

Pilates är världens snabbast växande träningsform enligt rapporter från IHRSA i USA.[källa behövs] Det är en träningsmetod som kombinerar styrketräning, stretch och yoga. Pilates handlar mycket om tankekraft, kanske mer än om fysisk styrka. Pilates-rörelserna ska utföras långsamt och mjukt. Vid varje övning tränas flera muskelgrupper samtidigt.

***

Sen när jag kommit så in i Pilatesen så den blandas med mitt vardagsliv så är det dags att ta nästa sak som jag ska erbjuda min kropp. Yoga, sen vill jag även börja dansa men tar lite i taget.

I allt jag bjudits på så ska jag även börja en fotokurs. Med start förhoppningsvis 19 januari 2010.

Jag inväntar även en kallelse på fotoperationer och då en fot i taget. Gällande Mortons Syndrom.

Så sen är det till att hoppa runt några veckor för att läkas och förhoppningsvis behöver jag inte vänta alltför länge på andra fotoperationen. Då är jag som nästan hel i sommar. Kroppen i trim och smärtor blir något " En gång som var"

Så vad kan jag mer säga än: Välkommen år 2010 här är Jag!