0

Att följa sitt hjärta

Jag sitter här och tänker på alla år jag inte lyssnat på vad jag själv vill utan bara har lyssnat på det jag trott på. Samt lyssnat på andra och det dom säger.
Tänk så många år jag gått och inte varit Jag i min egen kropp utan jag har försökt vara någon som andra vill att jag ska vara. Nej då självklart har jag också varit jag men när man är vilsen i hela sig själv så kan det för det mesta bara bli fel.
Jag vet nu en sak och det är att jag känner en enorm glädje över att jag blir tagen på allvar och hörd. Äntligen ska jag få ta mitt pick och pack tillbaka till Stockholm igen. Jag har haft fina stunder häri  Jämtland men något har saknats hela tiden och det är vänner. Mina vänner i Stockholm har alltid funnits men just att ha möjlighet att umgås och få skratta och ha kul och ja allt som hör till livet.
Jag är på väg att hitta hem i mig själv och det känns som något jätte stort.
Det jag även känner är att nu när vi ska till en början hyra en lägenhet i 2:a hand så ska jag göra allt jag kan för att varva ner och bara åka omkring i Stockholm och känna att jag faktiskt är där igen. Jag ska liksom plocka upp bitarna av mig själv jag en gång lämnat kvar.
Sen så hoppas jag förstås på byte av lägenhet som kan vara på gång och att flytt sker senast sista Januari 2012. Jag vill ju ha mitt hem på rätt plats så jag blir starkare och starkare och lättare finner de saknade bitarna av mig själv.
Ett nytt År med glädje kan inte bli bättre