0

Tänk så tiden går

I den mörka tiden av Vinter så börjar vi gå mot ljusare tider. Ljusare tider betyder oftast gladare människor.
Nu längtar jag enormt efter vår och sommar så vi kan se allt som händer på gården. Det som göms i snö kommer upp i tö.
Inte den blekaste har jag om vilka växter är planterade och vilka djur brukar besöka gården.
I söndags de 27 feb 2011 såg vi fullt av olika spår från djur. Det fanns bl.a ett spår som var udda, det liknade som formen av en ritad blomma. Och tassavtrycken fanns överallt.
Sen vet jag att det ska finnas ekorrar och som nästan är tama. Ja enligt tanten vi köpte gården av.
Det finns renoveringar som väntar och jag känner mig full av lust att sätta igång.
Runt vespisen ska det målas och skåpluckor ska bytas och panelväggar ska målas och golv läggas.
Jag blir alldeles lycklig i bara tanken på hur det kommer se ut efteråt.
Ja snart sitter jag nog här och bloggar om allt jag renoverat och att sommaren är här.