0

Från slutet av 1800-talet

Jag går ofta och inspekterar vår nya lägenhet då det moderna är något jag inte längre är van med. Att bara öppna kylen är en fröjd.
Nu menar jag inte att vår gamla lägenhet som är byggd från slutet av 1800-talet inte var fin för det var den med kakelugn och det fina lantköket. Sen har den gamla lägenheten tre enorma klädkammare och en jätte stor vind. Vi hade väldigt gott om plats så att säga och nu i det moderna så får man krympa med sina saker man äger.
Inget fel med det kanske då rensa är bra för både själ och hem.
Det som känns enormt skönt är balkongen vi har som vår egen istället för den i den gamla lägenheten som vi delade med grannen. Visserligen var grannen nästan aldrig på balkongen så vi njöt ofta av frukost eller middag på balkongen.
Det som också känns väldigt bra i nya bostaden är att hyresbolaget är ett stort bolag och inte en privat som i gamla lägenheten. Sen skiljer det väldigt mycket på städerna så där jag bor nu får jag möjligheten att göra så mycket mer, sen är det också att jag kommer hem igen.
Nu längtar jag tills tiden finns att börja sätta igång att göra klar balkongen och även få hit allt som är kvar av själva flytten. Det ska bli skönt att få allt klart någon gång och vi har ju till sista maj på oss (nästan)
Från kakelugn till öppen planlösning och från lantkök till modernt blev det och jag njuter på plats. Tidigare bodde vi Centralt och det var underbart och nu bor vi ca 20 minuters tågfärd till Stockholm men det känns ändå helt rätt i beslutet att flytta.
Regnigt Stockholm där jag fokuserade på regndropparna