1

Affirmation

tanken

Affirmation är ett tankesätt som skapar:

När jag läser Wikipedias förklaring för vad Affirmation är så är det inte riktigt så jag har gjort
när jag har affirmerat. Utan det sätt jag gjorde och som jag förstod när jag läste boken:
Tänk dig ett bättre liv. Med Anna-Stina Wrethammar att man ska leva i känslan även
om man inte har den. Att bära på känslan är detsamma som att jag välkomnar det jag har
i min affirmation.

Kanske finns det olika sätt att Affirmera, jag menar The Secret är en form av det och det
Wikipedia skriver är en annan form och så som jag gjorde är min eller mitt sätt.

Min affirmation om rätt partner gick som jag affirmerat och det man ändå bör tänka på
är att inte tänka på det "gamiga Ska ha tänkandet" För då kan det sluta lite galet.

Enligt Anna-Stina Wrethammars bok "Tänk dig ett bättre liv" skriver även att när man affirmerar
om rätt partner så ska man inte se hur han eller hon ser ut. Det är svårt men det går...

I dag sedan lite mer än 7 år tillbaka lever jag med en man jag hade i min affirmation. Och nu i år 2009
går vi mot 8 års förhållande. Det är det längsta förhållande jag någonsin haft och jag kommer även stanna där.

Han är inte bara kärlek utan även min absoluta bästa vän!

Så varför inte förändra något i ditt liv? Någon som kanske ett jobb du alltid önskat få..eller kanske efter ett hus på något speciellt ställe. Eller varför inte om mer pengar?



Wikipedia skriver:

Affirmation (av latin affirmatio, 'försäkran') är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation. I extrema åskådningar tros affirmationer till och med kunna göra människor rika.

Exempel på Wikipedias Affirmation:

Jag, Karl, är lycklig och tillfredsställd med mig själv. Jag har ett kärleksfullt och harmoniskt förhållande med Pamela. Vi är lyckliga med varandra och känner oss trygga i vår relation. Vi känner verkligen att vi älskar varandra. Allt detta sker genom den plan som livet har för oss båda och allt är för vårt eget bästa

1 Garbo:

Ojoj du o maken min har en hel del gemensamt :)